"Yer Fıstıklı" Krem Şantili Poğaça


Cocuklugumda ya yazar, ya film senaristi yada sanatci olmak gibi gizliden gizliye hep hayallerim vardi...
Belkide bu yüzden oglumun ilerde bu alanlarda tercihlerde bulunmasinida icten icte cok istiyorum. Ama sonra sanki onun hayatina hükmetmek istiyormuscazina kötü bir duygu sariyor bedenimi ve düsüncelerimden  hemen vazgeciyorum...

Bazen kendimi farkli karakterlere sahip farkli farkli kisilikler olarak görüyorum.
Hayatini nasil dengeliyor, nasil organize ediyorsun, herseye nasil yetisiyorsun gibi sorularla cok sIkca karsilasiyorum.
Diyorum, yengecim ben. Yengeclerin bir cok meslegi, bir cok hobbisi olur...
Üretmeliyim. Hayallerimi hayallerde birakmamaliyim.
Hani diyorum ya hakkimda biraz cilgin, biraz duygusal ve olaganüstü hayallere sahibim diye. Evet karmakarisik duygulara, arada hatta tuaf hallere sahibim. Tuafdir yengecler. Tuafizdir biz.

.. Birgün babam büyük bir heyecanla eve geldi. Bir agacda asili duran ilanin bilgileriyle.
Bir Piyano kursu ilani!  Piyano kursuna yazilip müthis parcalar calacakmisim.
Babam parmaklariyla haraketler edip bir yandanda bedeniyle dans ediyordu odanin icersinde. Gösteriyordu bana hayallerini. Öyle hosuma gitmisdiki onu izlemek...
Mutlu olmusdum, sevinmisdim. Evet demisdim! Calacagim piyano!
Bir kac sene özel ders gördüm. Ögretmenim Teresa ve esi Manfred beni ayri severlerdi. Prenses diye itap ederler, ayricaligimi hep her konuda hissetdirirlerdi. Teresa ölye zarif öyle endamliydiki hep onun gibi olmak istemisdim. Onu örnek almaya baslayip, saclarimi bile onun gibi kestirmisdim.
Manfred`de enstruman caliyordu. Ama piyano degil bas. Her ikiside öyle sevecenlerdiki.. aradan seneler gecmesine ragmen hala hatirlar ve onlara karsi derin kalbi bir sevgi beslerim.
O zamanlar bir ara ben, annem ve  erkek kardesim Kerim babamdan ayri Türkiye`ye ziyaretimiz olmusdu.
Döndügümüzde beni kocaman bir süpriz bekliyordu! Kocaman bir paket! Ve icinde kocaman bir piyano!
.. Piyanom evimizde yerini almis, notalarim ise üzerinde..
Zaman icersinde iki tane mini konserim olmusdu. Yine saclarim küt bir kesimle gecmisdim piyanonun basina. Teresa gibi genelde siyah beyaz giyimleri tercih eder, parmaklarimi, ellerimi becerebildigimce tüm zarifligimle hareket eder, müzigin duygusuna konsantre olur, hissetmeye, yasamaya calisirdim..  ve babamin hayallerini gerceklestirmeye. 

Belkide bende babamin hayal dünyasinda yerimi almak istedim... ve kendi hayallerimi kendi ic dünyamda yasamaya basladim..


YER FISTIKLI - KREM SANTILI POGACA 
Kaynak:  Bülbülün Yeri

Bülbülün Yeri`nin meshur Krem Santili Pogacanin farkli bir versiyonuda benden gelsin sizlere.
Yer fistigi ezmesine asik ben yaptim bir "Yer Fıstıklı" Krem Şantili Poğaça.. 
Aslinda aklima Fistikli Browni düsmüsdü ama niyetimde pogaca yapmak vardi. Kararsiz kalinca ani bir kararla ikisini birlestirmeyi karar verdim. Lakin tuzlu olmasini istemedim. Ve aklima ve imdatima o an meshur Krem Santili Pogacalar yetisdi!
Pogacanin kivami ve lezzeti bir pastane pogacasi tarzinda. Krem santi müthis bir lezzet veriyor.Orjinal tarifde hatta ne tuz ne seker ilavesi oluyor. 
Ben tatli cörekler niyetine yaptigim icin  seker ilavesi tercih ettim.
Ve orjinal tarife göre ölcülerin yarisini kullanarak daha az bir miktar hazirlamayi uygun gördüm. 
Yer fistigi agir bir lezzete sahib ve cok doyurucu. Yani yari ölcülerde hazirladiginizdada gayet berekleri pogacalariniz olacak..


♥ yarim cay bardagi toz krem santi (sade)
♥ 125g tereyag
♥ 1 tatli kasigi kuru maya
♥ 1 adet yumurta
♥ yarim su bardagi süt
♥ 1 cay bardagi seker
♥ yarim paket kabartma tozu
♥ alabildigince un

AYRICA: 

♥ kücük bir kase yer fistigi ezmesi (sade! tuzsuz ve sekersiz!)
♥ üzeri icin: 1 adet yumurta sarisi, beyaz susam

HAZIRLANISI:

♥ Oda sicakliginaki tereyag, krem santi ve yumurtayi genis bir kaseye alip yogurun.
♥ Ilik süte mayayi ilave edin. 2-3 dak. köpürünceye dek bekleyin. Yogurma kabina alin. 
♥ Son olarak hamura seker, kabartma tozu ve yeterince un ekleyip ele yapismayacak bir hamur elde edene dek kulak memesi kivaminda yogurun. 
♥ Hamuru 5 parcaya bölün.  Merdane yardimi ile tatli tabagi büyüklügünde acin. Tekrar 6 parcaya bölün. Suradaki gibi.  
♥ Her birinin üzerine fistik ezmesi sürün ve ice dogru rulo seklinde sarin. 
♥ Yaglanmis firin tepsisine hafif aralik birakarak dizin
♥ Üzerlerine yumurta sarisi sürün, susam serpin ve önceden isitilmis 190 derece firinda kizarana de pisirin. 

AFIYET SEKERLER OLSUN! ♥

Herkese Sicacik Sevgi ve Selamlarimla.. Mutlu, Umutlu Kalin..

10 yorum:

  1. Hasretcigim, sen zaten su anda da bu blogdaki yayinlarinla ve elindeki makina´yi kullanarak hayallerini sanatci endamiyla gerceklestiriyorsun, biz de keyifle yanindayiz, arkandayiz.Daha cok sanatci dokunuslara diyelim... Sevgiler...!

    Eya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah eyam ah iyiki varsin sen :) hic yanimdan eksik olma olurmu ♥

      Sil
  2. ennfess birr tariff..,ama aslolan,o naif anlatımın ile,kendimi sürükleyici bir romanın sayfalarında gibi hissettim hasretimm:))
    yüreğine kalemine sağğlık..
    resimlerin ile,sanatın enn güzeli ile ilgileniyorsun bence..
    :)
    öpüyorum canım..
    sevgiler...
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende beni bu güzel, cici, icten sözlerinle musmutlu ettin aysegülüm ♥ iyiki varsin.

      Sil
  3. ah!hep istemiştim ben de piyano çalabilmeyi,malesef!!!
    zerafet bu sayfa da fazlasıyla bulunmakta,huzur doluyorum her uğradığımda,
    görseller de süper her zaman ki gibi,
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cook tesekkürler ediyorum, nede güzel sözler bunlar ♥♥ inan cok mutlu oldum.
      ama sunuda söylemek isterim, herzaman söylerim: hic bir zaman gec degildir! niye simdi baslamiyorsun calmaya ? tamam insan cocukken bazi seyleri daha cabuk kavriyor, ögreniyor lakin simdi de ögrenilebilir. bence hayalini hayallerde birakma, pesinden git. ki zaten kalb-i sevgide oldukdan sonra zaten dogru yoldasindir..
      mesela babam bundan bir kac sene önce yagli boyayla manzara tablolari yapmaya basladi. ustaca, sanki senelerdir yapiyormuscasina. hep hayaliydi. niye yapmiyorsun, en azindan bir kere deneyebilirsin dedim ve birgün dogum gününe malzemelerini aldim ve hediye ettim. ve simdi sayisiz tablolari var ♥

      Sil
  4. Ben de bunu nutella ile deneyebilirim :))) Ellerinize sağlık.. Emin olun, piyanonun zerafeti, hem kelimelerinize hem de karelerinize yansımış. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet mutlaka deneyin, eminim öylede cok lezziz olacakdir :) .. ve güzel sözleriniz icinde size gönülden tesekkürler ediyorum! cok saolun , cok mutlu oldum..

      Sil
  5. Merhaba Hasretcim:) Hımm hımm yazı sürükleyici tarif nefis ötesi ellerine kalemini yüreğine sağlık canım...
    Bak sayfamdasın Hasretcim Nevzineyi yaptım hımmm nefis oldu sanırım biraz ama az pişirmişim:)) ama ben bayılıyom:)
    Yarın Kadir Gecsi helva yerine Nevizne yaptım.
    Kadir Gecemiz mübarek olsun Rabbim dualarımızı kabul eylesin...
    Sevgilerimele öptüm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fistigim hosgeldin :) .. gerci ben seni cooktan ziyaret ettim ve günler gecti kadir gecesinden :) eh iste gec cevap yazarsam böyle olur degilmi :)
      olsun ama tekrardan seninde ellerine saglik canim, nevzinen müthis görünüyor♥
      dualarda bulusmak dileyigle canimcim..

      Sil

*** "HERKES" YORUM BIRAKABILIR,
Siteniz veya bloğunuz yoksa ,
profil seçin bölümünden ,"Adi/URL" yazan kısma tıklayın, isminizi girin ve URL yazan kismi bos birakin. Yorumunuzu yazıp, " YORUM GÖNDER " yazısına tıkladığınızda yorumunuz/sorulariniz gelir.

Hasretli Lezzetler Facebook`da

2007-2012 Copright - www.hasretlilezzetler.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.