Elmalı Soufflé



Günler su gibi akip geciyor...! .... Ne cok kullaniyorum ben bu cümleyi...

Evet ama gercekten su gibi akip geciyor.. ve bizlerde akip gidiyoruz kaderimizde, hayatimizda bir su misali..
Anne olduktan sonra daha cok anladim zamanin degerini... Zamanin her zerresini icimize isleyerek yasamayi ögrendim..
Özlüyorum simdi bebegimi... Ama özlemimiz kat katda besliyor sevgimizi... Is dönüsü kavusmamiz en büyük mutlulugumuz oluyor..
Hayatin icinde yasayarak büyüyoruz.. büyüyorum.. hergün biraz daha ögreniyorum.. hergün biraz daha büyüyorum..
♥♥♥
Evimizi aksam aksam miss gibi taze fasulye kokusu sardi :) Annemin tazcik toplayip verdigi son fasulyeleri pisiyor ocakta...
Bir baska severim o lezzeti! Birde bizim usül fasulyenin tarifini vermismiydim size? Yok vermedim galiba.. Ama onuda paylasmaliyim bir ara...

Demlenmis tazecik cayami yoksa misss gibi bol köpüklü kahveyemi hayir diyemessiniz? Zor bir soru degilmi :) Her ikiside ayri bir keyif ama benim keyfim suan cay keyfi ... Los bir isikda... Jazz esliginde... Huzurla bulusan ben....


Ve ben yine heyecanliyim..
Her yeni tarif paylasdigimda büyük bir heyecanla, mutlulukla paylasiyorum...
Yeni kesifler, yeni buluslar, yeni tarifler, yeni sunumlar ve her seferinde sizler icin müthis bir keyifle cekilen fotograflar.. özlemle yazilan yazilar.. kavusma heyecaninin icimde olusturdugu o kipir kipir duygu..
Bunlar heyecanin yani sira büyükde bir huzur demek.. Seviyorum blogumu! Seviyorum paylasmayi! Seviyorum yazmayi! Seviyorum sizleri!

Farkediyorum.. ne kadar dinginlesmisim.. uyusmus gibiyim..
Son günlerde biraz yogundum.. doluydum.. duygularim dengesiz.. bazen duygusal ama
evet bazende biraz agresiv :)
Cici dostlar saolsun.. Dünyanin diyer ucunda olsada müthis bir destek...
Ve o hallerime katlanan en cici kardes.. en güzel kelebek...

***buraya kadar yazdiktan sonra uyuklamaya basladim.. ve devamini yazamadan uyuya kalmisim :)
Cok gecmeden uyandigimi hatirliyorum.. kulagima gelen o hafif müzigi... sonra yine daliyorum..
Sonra yine uyaniyorum... ve sabaha devam yazma karariyla laptopu kapatiyorum....

♥♥♥

Misil misil, cok tatli bir uykudan sonra herkese Günaydinlar olsun efendim :)

BUGÜN; sizlerle cok seker bir tarif paylasmak istiyorum! Su soguk günlere yakisacak; miss gibi tarcin esliginde bir lezzet; ELMALI SOUFFLE ♥
Lezzetini cok sevdigimiz, iki kez denedigim bir lezzet...

MALZEMELER.

♥ 3 adet elma
♥ 3 adet yumurta
♥ 1 türk kahve fincani seker
♥ 2 yemek kasigi tereyag
♥ azicik tuz
♥ 1 türk kahve fincani un

♥ Yumurta sarilarini seker ile birlikte bir kabta bir kepce yardimi ile birbirine karistirin.
Un, eritilmis tereyag ve tuzu sirasiyla cirparak ilave edin, sonrasinda kabuklari soyulmus mini mini, küp küp dogranmis elmalari.
Son olarak iyice sertlesene dek cirptiginiz yumurta akini dikkatlice-kizaca karistirin.
Souffle kablarina/veya isiya dayanikli kücük boy firin kabina bosaltin.
Öneden isitilmis 200 derece firinda 12 dak. pisirin. Sonrasinda firinin ayarini 180 dereceye düsürün ve yaklasik. 25-30 dak. daha pisirin.

♥ Üzerine tarcin serpistirerek sicak veya iliyinca servis yapin ♥ Arzuya göre vanilya sosu veya vanilyali dondurma esligindede servis yapabilirsin.

























** Firindan cikardigimda öylee mühis bir görüntüsü vardiki anlatamam... Üstü yarik yarik ama müthis kabarik... Malesef o ani fotograflayamadim.. Firindan ciktiktan sonra ilk sicakligini birakmasi icin dinlenmeye biraktim..  sonrasinda ise hafif söndü...

Ah birde sunuda deyinmek isterim; souffle denince tabii icinden cikan akiskan bir sos geliyor akla.. Bu tarifde öyle birsey söz konusu degil.. Sadece elmalar hafif pismis oluyor ve etrafinda kremsi bir krema...Yani sonucta yinede ortasi soufflelerde oldugu gibi dis kismina göre daha az pismis oluyor... ve o sebebtende sanirim isminin sebebi :)


AFIYET SEKERLER OLSUN ♥

Herkese Sicacik Sevgi ve Selamlarla.... Mutlu, Umutlu Kalin...

18 yorum:

  1. Ah Hasreticgim..görüntü sahane amma ben Elmayi sevmiyorum..sevemiyorum bir türlü...yine de cok degisik bir tarif...emegine saglik, sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  2. mmmm:)))mmiissss misssss...
    eminimm o mutfakk buram buram tarçın ve elma kokmuştur hasretimm:)
    bende çokk severim elmelı tatları...
    hatta dün bende farklı birşey denedim elmalı tarçınnlı boll cevizli...
    :))
    paylaşırım inş..
    ellerin dert görmesinn gülüm,bu güzel sunumların ve anlatımların beni bitiriyor:)
    gönül dolusu sevgilerimle...
    öpüldünn:))

    YanıtlaSil
  3. Uykucu hasret :)
    Uyandın, bizim için sufle yaptın, bayılmamak elde değil.
    Şu sıralar sufleyekafayı takmış olan ben, bu tarifini mutlaka deniyeceğim.Acaba Amasya elmasıyla olur mu ki :)

    YanıtlaSil
  4. @eya aaa elma sevilmezmi hic :)))
    heleki birde citir citir ise !!

    @aysegül canimm bekliyorum büyük bir merakla tarifini :)) eminim süper birseydir!

    @aycan hahaaa :) yok be tatlim o kadar degil daha :)) sevgili okuyucularima bu lüks ötesi servisi belk-iii emekliye ayrilinca veririm, uykumdan uyanip sirf paylasmak amaci tarifler uygularim :))
    ay cok saol ya güldürdün beni vallahi - buna ihtiyacim vardi-seviyorum seni ♥
    amasya elmasinin özellikleri bilmem ama :) olur heralde, niye olmasin..

    ücünüzede cok cok tesekkür ediyor öpüyorum en kocamanindan !!

    YanıtlaSil
  5. görüntü şahane,eminim tadı da öyledir.. elma ve tarçın ne de yakışırlar birbirlerine:) ellerine sağlık!
    ben de şuan ayşe Kulin-Hayat'ı okuyorum,sonrasında sıra Hüzün'de,ikisini birlikte aldım:)

    YanıtlaSil
  6. Hasret'cim annelik dünyanın en özel
    duygularından gerçketen.Rabbim bu güzelliği bizlere bağışladığı için milyonlarca kez hamd olsun...Bana gün yetmiyor iş-ev derken.Elmaya ba
    yılırım enfes olmuş ellerine sağlık
    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  7. Görüntü cidden süper ama ben de elmayı sevmeyenlerdenim:(((ama yanındaki çaya ve ya kahveye de hayır demem:))
    SEVGİLER

    YanıtlaSil
  8. Elma ve tarçın...Ne güzel bir ikilidir öyle,birbirleri için yaratılmışlar:)Sende bu buluşmaayı en enfes haline çevirmişin yani canım...Ellerine,emeğine ve yüreğine sağlık.

    YanıtlaSil
  9. cok nefis gorunuyor..hem de cok basit..hemen denesemmi ne ?diye dsundum okurken:)bu arada tariften cok kirmizi puantiyeli kaplar dikkatimi cekti...bu aralar puatiyeli seyleri cok alir oldum..nerden buldun onlari acaba..sormamda bir sakinca yoksa:) sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Ev misler gibi kokmustur... ELlerine saglik canim benim... Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  11. eline sağlık olsun

    denemeli...

    YanıtlaSil
  12. Allahım o ne ??? Muhteşem , nutkum tutuldu. Tarif harika, yazı harika, fotoğraflara ise diyecek söz yok. Alkışlıyorum. Çok başarılısın Hasret, idolümsün :)...Ellerine sağlık.

    Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Hasret sen gene neler yaptın tadını nasıl merak ettim denemeliyim ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  14. Nefis tarçınlı elma kokusu sardı içimi bile:)
    Böyle resimler bana mutlu paazar kahvaltılarını anımsatıyor.Tüm ailenin bir arada olduğu ve kahkahaların savrulduğu neşeli masaları..
    Umarım keyfile yemişsinizdir sizde,kahkahalar eşliğinde:)
    Bu arada çayı tercih ederim ben :)
    Ellerinize sağlık,yine süper yine süper:)
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
  15. Apple Hasretim benim :)
    Elma kadar güzel,elma kadar faydalı ve özel :)
    Hoşbuldum Hasret harikalar diyarında:)
    Ne güzel fotoların yine,inan bana tablo niyetine mutfağımın en güzel köşesine asılası resimlerin her biri..
    Ellerine emeğine sağlık canım..
    O mini kapların yeşili ve turuncularını da ben aldım:)
    Bu kadar güzel fotolarla sunabilirim umarım :)
    Ayşe Kulin...
    Alıp götürüyor beni bu kadının kitapları..
    Bu kitabını okumadım henüz ama ilk fırsatta..
    Öpüyorum canım..:*

    YanıtlaSil
  16. Yaaaa hasret yarın'a bi şeyler yapmam lazım.Ne apsam ki bana yardımcı ol!!!!

    Mesela pastaaaaa gibi bişeyler, yada kek tartı :)

    YanıtlaSil
  17. Hasretcim ben bu yazıya yorum yapmıştım yine gelmemiş:)
    Yeni yazını okudum içim titreyerek,orda da yorum butonu göremeyince burdan yazayım dedim bir umut:(
    Rabbim yaşatmasın bir daha böle acılar..
    Çoook zor..

    YanıtlaSil
  18. Ellerine sağlık harika görünüyo ayrıca kaşıklarına bayıldım nerden acaba :)

    YanıtlaSil

*** "HERKES" YORUM BIRAKABILIR,
Siteniz veya bloğunuz yoksa ,
profil seçin bölümünden ,"Adi/URL" yazan kısma tıklayın, isminizi girin ve URL yazan kismi bos birakin. Yorumunuzu yazıp, " YORUM GÖNDER " yazısına tıkladığınızda yorumunuz/sorulariniz gelir.

Hasretli Lezzetler Facebook`da

2007-2012 Copright - www.hasretlilezzetler.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.