Arnavut Ciğeri


Sakin hayati seviyorum.. sakin ve dingin olacak.. Arada heyecanli, ama soluklanmayada bolca vakit kalacak.

Yazi seviyorum.. coskuyla sokaklarda yürümesini, sicagin tenimi yakmasini..
Ama kisida seviyorum.. icimi isitan, yuvamizdaki o keyifli dakikalari..

Nankör derler biz insanogullarina.. öyleyiz galiba.. yazken kisi arar, kisken yaza özlem cekeriz.

Türkiye dönüsü bizi en cok mutlu eden duygu ise; ferah ferah bir uygu cekmekti. Sabahlari dingin ve rahat bir duyguyla güne merhaba demek.
Kimbilir belkide azicik kendimizi özledik.

Ama bizi burada bekleyen o ferahlik bayaca bir ferah olunca, neredeyse kaloferi bile acmayi düsündürde hassas bedenime.

Ama Almanya burasi. Yine sicaklar geldi. Soguklar kisacik süreligine yine gitti. Ne kadar bizimle kalir orasi mechul. Ama her an hasta olma ihtimalide bayacada yüksek buralarda. MazAllah.


Oglusumla Almanya`nin o essiz "cocuk parklarinda" saatlerce vakit geciriyor. Almanyanin rahatlarigini, özgürlügünü yasiyoruz. Kumda oynamayi özlemis. Sahil onun parklarinin yerini tutmamis.

Havuza gidiyor. Teyzesiyle özlem giderip oynayip cosuyorlar. Gün sonunda Umut`a "güzelmiydi askim?" diye soruyorum. O ise mutlulukla "eveeet" diye kivirciklarini bir o yana bir bu yana salliyor. "Evet bencede cok güzeldi. Aferim size cok güzel oynadiniz" diyor ama sunuda eklemeden gecemiyorum "birazcikda yaramazlik yaptiniz ama degilmi?" Delikanli oglum dürüstce "hayir azicik degil cok yaptim anne" diye özür dilercesine bana sevgi dolu bir bakis atiyor. Gönderdigi sevgi icimde, yüregimin en degerli kösesinde yerini aliyor.

***
* Arnavut Ciğeri *

 MALZEMELER:

♥ koyun veya kuzu cigeri
♥ un
♥ siviyag

♥ kuru sogan
♥ maydanoz
♥ pulbiber, tuz

HAZIRLANISI:

♥ Kusbasi dogranmis cigeri yikayip iyice süzün.Tuzlayip, una bulayin. Süzgece alip fazla ununu silkeleyin.
♥ Bolca siviyagda parca parca kizgin yaga atin ve fazla bekletmeden geri cikartin. Yardimci olarak delikle kepce kullanin.
♥ Servis tabagina aldiginiz Arnavut Cigerlerinizin üzerine piyazlik dogranmis soganlari, kiyilmis maydanoz ve pulbiber serpin.
♥ Sicak veya ilik servis edin.

Afiyetler Olsun!

Herkese Sicacik Sevgi ve Selamlarimla... Mutlu, Umutlu Kalin...

4 yorum:

  1. arnavut ciğerine bayılırım
    hatta ciğeri sadece bu haliyle yerim
    eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  2. Gerci bizim icin cok uzun sürdü soguklar Hasretcigim...cok sükür biraz olsun isindik. Dedigin gibi yine de insaniz iste, düzen, sakinlik de cekiyor bir yönden, bu arada ben daha köfteyi keyifle izlerken hemn ardindan bayildigin ciger gelince sastim...valla süper, ellerine saglik, sevgilerimle

    YanıtlaSil
  3. yok ille de baharlar olsun hep hayatımda mümkünse hep ilkbahar ama bolca da sonbahar renklerinden tabii buradaki normal mevsimlerden bahsediyorum
    ya geçenlerde bankada bir çocuk gördüm Umut'tan biraz daha küçük gibi ama çok benziyordu saçlar dalgalı belli ama kısa gülümsedim annesi Umuuut diye çağırmaz mı çok hoştu : )

    YanıtlaSil
  4. Bende belli bir zaman sonra sakin hayatı sevdiğimi farkettim.Sakin huzurlu bir hayat üretken de kılıyor ama gene de sınırlamıyorum bazen volkan gibi olursunuz ama güzellikler üretirsiniz.
    Almanya gibi yerlerin düzenien alışanlar Türkiye deki düzen bozukluğuyla bütünleşemez ne yazık ki
    Neyse uzattım sevdiğim şu arnavut ciğerini görünce bir iç çektim:)
    ellerinize sağlık,hayırlı ramazanlar.

    YanıtlaSil

*** "HERKES" YORUM BIRAKABILIR,
Siteniz veya bloğunuz yoksa ,
profil seçin bölümünden ,"Adi/URL" yazan kısma tıklayın, isminizi girin ve URL yazan kismi bos birakin. Yorumunuzu yazıp, " YORUM GÖNDER " yazısına tıkladığınızda yorumunuz/sorulariniz gelir.

Hasretli Lezzetler Facebook`da

2007-2012 Copright - www.hasretlilezzetler.com. Blogger tarafından desteklenmektedir.